lördag 7 maj 2011

Fortsättning på katten!


Igår på eftermiddag när det var lugnt här hemma de stora tjejerna var ute och lekte i solen och lilla T lekte på golvet i köket tog jag upp beskrivning på hjärtekatten och garn som jag köpte igår här på garnaffär nära oss och började virka katten jag är klar med huvudet kroppen och nosen det fattas öron armarna och bena och stoppning så klart. Idag har jag som planer att fixa fint i trädgår plantera socker ärtor, bondebönor, bifftomater med A. Sen kanske det blir en åka och kolla på en dynlådan, vi har varit och titta på så många men några är för dyra och andra passar inte hemma eller bättre sagt jag gillar inte de. Så får vi se om vi lyckas idag nu ska jag ta mig en koppkaffe för sen ska jag baka scones till frukost, jag måste baka barnens favorit bröd den kommer från min hemland barnen kallar de för portugisisk bröd fast de heter pão de leite caseiro, men det är lättare att säga så på svenska, L har en kompis som jublar när jag har bakat det brödet och hon kommer på besök just då, hon fråga alltid får jag ta 2, Det är kul för det betyder att andra barn gillar det också. Kram på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar