onsdag 23 februari 2011

Vaniljbullar visst är de goda!

Idag efter min dagliga promenad med lilla T kom vi hem, medans T lekte och busade satt jag igång en bulldeg. Sen fixade jag lite lunch för som alla vet det tar jätttttteeeeelllllllåååånnnngggg tid för degen att jäsa, så jag matade lilla T sen la jag henne fixade med tvätt, det gamla vanliga man fixar när man är hemmafru, och sen när klockan ringde att det var färdig jäst, då bakade jag bullarna 50 st men det är bra vi får besök av barnens farmor idag och A ska ha kalas på lördag och hon vill ha bullar har hon sagt. imorgon ska jag baka muffins. Det ska bli kul att ha kalas jag älskar att fixa fester och mat fika och sånt. Det är kul. Nu ska jag sticka lite mer på A pippivantar jag orkade inte igår. Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Mmmm, vaniljbullar! Ser fram emot att få kika på de där vantarna du stickar! Nu är lilla E's vantar färdigbroderade men tofsar får jag inte till... Du kanske kan lära mig?
    Ses på lördag! Kramar!

    SvaraRadera
  2. jag ta med den på lördag så hjälper jag gärna dig
    kram på dig

    SvaraRadera