söndag 14 oktober 2012

Söndag idag!

Det är en perfekt dag att sticka dagen. Vaknade i dag lite ovanligt pigg har redan bakat bröd och nu väntar jag på kaffe som är på gång i köket, det regnar ute med vi måste ändå ut A ska sjunga i kyrkkör. Igår kväll blev jag klar med första mössa till välgörenhet i Afrika, den blev jätte fin. Nu hoppas jag kunna göra en femtimmars kofta, sockor till fröknarna det är en stickning som pågår än jag har snart 3 par men nu har jag inte så mycket garn som jag kan använda, så när jag är klar med sista strumpa för nu, så måste jag vänta till nästa helg för att köpa nytt garn och fortsatt på projekt, jag har lånat jättebra böcker som heter "Sticka mössor vantar strumpor", "Mjuka strumpor varma tår",   "Sticka smått", "Poncho à la carte", "skönt stickat".
De rekommendera jag att köpa om man kan eller låna på biblioteket. Nu ska jag ta mig lite kaffe och sen ska vi äta frukost och dra till kören. Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar