måndag 6 juni 2011

Nationaldagen!



Idag är det 6 juni Sveriges nationaldagen. Vi har haft en skön och fullbokade helg, i torsdags håll vi på att måla små saker i huset som min blomlåda som min käre make snickrade för 10 års sen den blev jättefin, sen fixade vi på baksida det ska bli en 4 meters pool och klippte gräset den var jättehög, i fredags var det klämdag, maken tog semester och det blev jag jätteglad för, vi fortsatt att fixa med huset och trädgård åkte till Plantagen och köpte jord och presenter till dagis fröknar, tog det lugnt på kvällen, medans vi tittade på trädgårdsfredag gjorde jag klart min långa sockor så nu ska jag klara mig i nästa vinter, lördag målade vi fogarna runt fönsterna på fram sidan sen åkte vi och handla. Igår var vi i skogen och hämta källa vatten i Älta och gick lite i skogen, sen när vi kom hem var vi helt slut så vi somnade i soffan och vakna efter 2 timmar, sen var det fullrulle vi skulle få gäster till middag så jag bakade en rabarber paj, gjorde hemgjorda pommes och grillade massor med gott kött, efterrätt var de rabarber paj med skivad jordgubbar, vanij glass och vanijsås, vi hade riktigt trevligt med våra kära vänner Cath och M med barnen, idag ska vi fira nationaldagen med vet inte riktigt hur vi får se, nu ska jag ta mig en koppkaffe sen är det dags att baka ut brödet. Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar