torsdag 23 juni 2011

Jag ser det regnar det var väl tråkigt hurra!

Usch , jag hoppas att det regnar allt idag så vi inte får något regn imorgon, ja det kan man hoppas, det positiva med att regnar är att man får väldigt fin gräsmatta grön och stark, men nu får det vara nog jag vill inte ha höst ännu, jag håller på att städa huset så man inte behöver städa ihjäl sig under sommar, jag tycker det är lättare att stor städa på sommar än på vinter, man kan ta ut alla saker som man inte behöver inne och sen städa men innan hösten måste jag stor städa igen så man känner att det är okej med vinter, alla mina plantor har tagit sig hoppas vi får smaka på egna paprikor och chili, tomater och basilika. Till höst måste jag komma ihåg att skriva en lista på alla plantor som jag vill odla nästa år, förra året odlade jag svart basilika jag har massor i frysen men har inte använt än. När den var färsk så gjorde jag sallad med den det blev jättegott. Nu ska jag sticka lite till på benvärmare med garn som jag vann hos stickfantasi. Kram så länge i det regninga väder!

3 kommentarer:

  1. det ösregnar här med...skulle tydligen komma ned vatten i massor så det blir att sitta innomhus med en kopp the och stickningen

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att vi får se benvärmarna

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Skicka din mailadress till mig på anelmaed@hotmail.com så ska jag försöka förklara för dig hur jag syr mina kaffepåskassar.

    Trevlig midsommar önskar Birgit

    SvaraRadera