söndag 26 september 2010

Mössor och strumpor

Nu är jag på gång igen. I fredags när jag inte orkade göra något, så satt jag och kolla på olika blogg och hitta en jättefin mönster på en mössa hos stickfrossa, efter en stund fattade jag vad bm maskor var, efter att jag fick ett snällt mail av Anna som gav mig tips på att titta på ett videoklipp på youtube då blev jag jätteglad. Nu har jag bara 4 pluppar kvar tills jag är klar, nu kommer mina barn att blir jätteglada. Jag ska nog tillverka en sådan till mig också. Tack Anna för inspiration om du tittar in här och läser denna inlägg. Nu ska jag göra klar min svart/röda strumpor till en kompis som älskar svart och röd. Sen ska jag våga mig på spiralsockor som jag ska göra till min kusins bebis som kommer om 2 månader. Fast hon bor inte i Sverige hon bor i Portugal där är inte så kallt på vinter som här. Jag har hittat ett annat mönster på garnstudio till jättegulliga sockor till bebis, de tänkte jag sticka och skicka till Stickhjälpen det ska bli kul att hjälpa andra att blir varm på vinter. Jag lägger ut fotona sen kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar