söndag 9 december 2012

God morgon och trevlig 2:a advent!

Hej jag tänkte att idag skulle ni kunna få se vad jag har hållit på med i stick fronten under hösten och nu November/ December. Första bilden är ett hjärta som jag gjorde utav en gammal kökshandduk som min mans mormor har broderat monogram, andra bilden är vår fina nya möbel i köket som slukad massor med små plåtburkar med ingredienser som jag behöver till min bakning, jag är så lycklig att vi fick tag i sånt fint skåp, tredje bild är en gå bort present som jag gjorde till min goda vän C som vi var på glöggfest förra vecka,fjärde är ett till hjärta sydde av en till kökshandduk men nu fick bli ett nyckelhäng till skåpsnyckel super nöjd, femte kan ni nästa gissa vad det är mina berömda fröken sockor som jag har stickat sen slutet på augusti, 6 para blev det nu väntar bara en runda till Ikea och köpa present påsar och nästa vecka blir det att ge alla fröknar sina sockor, sjätte bild är mitt bidrag till kyrkans basar här i trakterna det är mandelskorpor och virkade hattar till Felix smörgås gurkburkar  och locket använde jag mig av pringels plast lock jag blev jättenöjd hoppas det drog in slantar till kyrkans verksamhet, och sist men inte minst maken sidbord som jag har sytt ett fodral, som ni ser är den lite barnsligt för att vara i vardagsrum, den är jättepraktiskt det går att gömma väldigt många saker, jag är supernöjd med alla mina projekten som jag har hållit på med hela hösten, nu fortsätter jag att sticka på min väst/ tröja kanske jag fundera på att sticka ärmar på den jag är ganska frusen av mig så jag tror att västen kommer att bli en tröja istället. nu ska jag ta mig min första klunk Amaretto kaffe, men innan ska jag bara tacka alla som kom till oss igår på vår årlig glöggfest, ni andra som inte kom får vi ta en annan dag. kram på er allihopa och ha en skön söndag 2:a advent!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar