onsdag 8 februari 2012

Några tankar!

Jag är inte svensk från början, jag tycker om att bo i Sverige, men jag tycker ändå att sättet att leva här är inte det mest optimala, barnen är deprimerad, vuxna mår dåligt, ibland kommer jag på tänkar som, man har allt i Sverige, är du sjuk får du hjälp, är du lite udda får du en diagnos, är du förbannad kan du väla ur dig vad som helst. Jag måste vara ärlig jag gillar inte detta som händer i samhällen. Jag vet inte hur man ska göra för att får det att blir bättre, barnen är så otrevliga mot sina föräldrar, de uppskattar inte det de får, när jag var lite livet verkade mycket lättare eller så var det en hel annan kultur, jag har aldrig varit uppkäftig mot min mamma, jag hade en så stark respekt för henne, har aldrig sagt ett ont ord till henne, det känns tråkigt att barnen inte är så nu. Men det är bra mina tankar. Ha en bra dag, Maria!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar